Boostervaccin
Posted by:
Mitch
()
Date: January 24, 2022 10:31AM
Ik heb me laten vaccineren in pak 'm beet Augustus 2021.
Nu heb ik een uitnodiging gekregen voor een extra prikje.
Ik krijg in de brief aangeboden; of een Moderna of een Pfizer als boost maar zelfs tussen die twee schijn ik niet te kunnen kiezen.
Ik haak dus af, ik wil zelf kunnen kiezen. Mijn eerste vaccin tegen Corona van mijn keuze was van Janssen (1 keer prikken), een vector-vaccin en niet zoals sommige idioten maar blijven volhouden dat alles mrna vaccins zouden zijn. Janssen had al eerder een vector-vaccin tegen Ebola geproduceerd. Nu had ik mijn zinnen gezet op 1 van de 2 nieuwe aanwinsten; Novovax in ca maart, of wat later een echte 'old school' vaccin... old school heeft zijn sporen reeds lang verdiend en in de medische wereld ben ik enigszins terughoudend omdat ik er redelijk weinig verstand van heb.
Maar met de ontwikkelingen die in mijn ogen positief uitvallen, zoals de mildheid van de razendsnelle Omikron neem ik alvast een voorschotje op het (in mijn ogen waarschijnlijke) einde van de 'Corona situatie' en laat ik de booster voor wat ie is.
In onze ogen thuis hebben we besloten dat het overdreven zou zijn om onze twee kinderen te laten vaccineren, we hebben weinig tot geen situatie's kunnen bedenken waarin er voordeel schuilt in die vaccinatie. Ook weinig tot geen nadelen overigens, maar dat laatste willen bepaalde idioten me vast wel eens haarfijn uitleggen.
Zelfs als de Corona zou aanblijven in oppermachtig gedaante dan nog zal de keuze om telkens een terugkerende injectie te nemen waarschijnlijk aan de kant worden gezet.
Waarschijnlijk ook omdat ik redelijk teleurgesteld was over de werking van de verschillende vaccin's. Ik had iets meer gehoopt op een gelijkwaardige prik als die tegen Tetanus... 10 jaar houdbaar